Od 15. 6. dojde k přechodu na nový web, přihlášení bude dočasně nedostupné.
Menu

Únos (1952)

Heureka Únos (1952)
Únos (1952)

Detail filmu

Komentáře

Lipinski

Koukám, že ten sloup před stadionem tam pořád ještě stojí :) Kredit samozřejmě i Láďovi, díky.

2026-06-13 10:12:04

Komentovaný záběr | Reagovat

Lipinski

JirkaRybka napsal: Gratuluji k nálezu a smekám! Super nález!! Koukám, že ten sloup před stadionem tam pořád ještě stojí :) Díky, borci, toho se cenim.

2026-06-13 10:02:30

Komentovaný záběr | Reagovat

JirkaRybka

Lipinski napsal:

JirkaRybka napsal: Taky možnost, ale nějak mi to nesedí...

Jasně, máš pravdu. Každopádně díky za vyčerpávající oponenturu. Jdu hledat dál.

Gratuluji k nálezu a smekám!

2026-06-13 06:24:39

Komentovaný záběr | Reagovat

ladak1

Lipinski napsal:

JirkaRybka napsal: Taky možnost, ale nějak mi to nesedí...

Jasně, máš pravdu. Každopádně díky za vyčerpávající oponenturu. Jdu hledat dál.

Takže Ústí, jo? Super nález!! Koukám, že ten sloup před stadionem tam pořád ještě stojí :)

2026-06-12 14:23:06

Komentovaný záběr | Reagovat

kacer57

Liberec má 1000 mm a 1435 mm.

DrKluge napsal:

Hm, dle velikosti kola JEEPu vypadají koleje na rozchod 760mm.Ostrava, Bohumín, Karviná kdysi měly úzkorozchodnou tramvaj...zanikla. V Google se to dá bez prbl.dohledat.A nevím co to je vpravo...nějaký svah? Průšvih, na Ostravsku to nějak chybí, je to tam rovinaté.760mm má Liberec, Bratislava asi ne...chvíli jsem to řešil, ale nic pokloudného nezjistil.A sloupy troleje jsou taky poněkud atypické...

Lipinski napsal:

JirkaRybka napsal: Taky možnost, ale nějak mi to nesedí...

Jasně, máš pravdu. Každopádně díky za vyčerpávající oponenturu. Jdu hledat dál.

2026-06-12 12:09:58

Komentovaný záběr | Reagovat

DrKluge

Hm, dle velikosti kola JEEPu vypadají koleje na rozchod 760mm.Ostrava, Bohumín, Karviná kdysi měly úzkorozchodnou tramvaj...zanikla. V Google se to dá bez prbl.dohledat.A nevím co to je vpravo...nějaký svah? Průšvih, na Ostravsku to nějak chybí, je to tam rovinaté.760mm má Liberec, Bratislava asi ne...chvíli jsem to řešil, ale nic pokloudného nezjistil.A sloupy troleje jsou taky poněkud atypické...

Lipinski napsal:

JirkaRybka napsal: Taky možnost, ale nějak mi to nesedí...

Jasně, máš pravdu. Každopádně díky za vyčerpávající oponenturu. Jdu hledat dál.

2026-06-11 21:35:28

Komentovaný záběr | Reagovat

Lipinski

JirkaRybka napsal: Taky možnost, ale nějak mi to nesedí...

Jasně, máš pravdu. Každopádně díky za vyčerpávající oponenturu. Jdu hledat dál.

2026-06-11 08:44:56

Komentovaný záběr | Reagovat

JirkaRybka

Lipinski napsal:

Za mě někde tady, vpravo Vítkov, vzadu první domy Libně, sloupy přidaný, aby to vypadalo jako někde v Německu.

Taky možnost, ale nějak mi to nesedí. Vpravo je v rohu ohrady vysoký strom, dále podél silnice už jen několik řad stromků, více vpravo prázdná plocha. Podle snímku 1951 ale před Invalidovnou byl souvislý porost větších stromů, a dále k Libni už tehdy stály "provizorní" budovy statistiského úřadu - tedy by záběr musel být snímán až někde v místě dnešního metra, nebo by musel mít vpravo větší houštinu. Tramvajové koleje z filmu se stáčejí mírně vpravo, to na Invalidovně nevidím. Pak jsou tu budovy v pozadí - zkusil jsem trochu vylepšit kontrast, aby byly dobře vidět. Koleje míří k pravé straně větší budovy se světlou "slepou" stěnou, zatímco v Libni je po levé straně ulice (dodnes) rohová budova se štíhlou věžičkou, slepá stěna je jen vpravo. Ve filmu je dále budova se střešními vikýři a u ní vysoký komín, další menší více vpravo (v Libni nenacházím), dále kolmo doprava pokračují další budovy, nejspíš souvisle až pod kopec (v Libni byla sportovní hřiště, místy s topoly, i když zde není ve filmu úplně jednoznačné, co tam je). Na levém okraji filmového záběru to vypadá jako několik budov odsazených od silnice do zeleně (vily s předzahrádkami?), v Libni k chodníku přiléhaly přímo nízké stěny továrny (Rustonka), blíže ke Karlínu pak bez budov (dvůr Rustonky a železniční trať). Konečně i ty tramvajové sloupy mi připadají na filmovou dekoraci příliš velké a početné, tím spíše, že na nich skutečně visí troleje - to by za provozu byla pro filmování asi trochu moc náročná akce...? Není to úplně jednoznačné, ale hlasoval bych spíše proti.

2026-06-10 07:36:16

Komentovaný záběr | Reagovat

Lipinski

Za mě někde tady, vpravo Vítkov, vzadu první domy Libně, sloupy přidaný, aby to vypadalo jako někde v Německu.

2026-06-10 03:44:57

Komentovaný záběr | Reagovat

ladak1

:) Proč ne? I skladník ze šroubárny si může zajet do Štětína projet se tramvají :)

Ladislav2 napsal:

Gůgl našel, že takové stožáry byly ve Štětíně: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tractionpole,tramline1,Szczecin,1920s.jpg To jsem věci asi nepomohl, co?

2026-05-20 13:24:53

Komentovaný záběr | Reagovat

Ladislav2

Gůgl našel, že takové stožáry byly ve Štětíně: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tractionpole,tramline1,Szczecin,1920s.jpg To jsem věci asi nepomohl, co?

JirkaRybka napsal:

ladak1 napsal:

Myslel jsem, že je to třeba někde na Kolbenově, ale nevím...

Spíš to bude úplně mimo Prahu. Stožáry (VN) bývaly sice uprostřed ulice v Kolbenově a V Holešovičkách (nevím zda ještě někde?), ale byly masivnější, v Kolbenově stranou vedle kolejí, V Holešovičkách sice uprostřed, ale v kopci a do mírné zatáčky. Podle dostupných fotek tam nikde nebyla tramvajová trolej na takových prohnutých výložnících, všude se to věšelo jen dráty. Oblouky byly snad jen v Karlíně, ale ty byly ozdobné a o desítky let dříve. Mohla by to možná být Ostrava, kde se film také natáčel, a najde se i podobné provedení sloupů, ale v tamní tramvajové síti se bez většího bádání fakt nevyznám.

2026-05-19 22:09:02

Komentovaný záběr | Reagovat

JirkaRybka

ladak1 napsal:

Myslel jsem, že je to třeba někde na Kolbenově, ale nevím...

Spíš to bude úplně mimo Prahu. Stožáry (VN) bývaly sice uprostřed ulice v Kolbenově a V Holešovičkách (nevím zda ještě někde?), ale byly masivnější, v Kolbenově stranou vedle kolejí, V Holešovičkách sice uprostřed, ale v kopci a do mírné zatáčky. Podle dostupných fotek tam nikde nebyla tramvajová trolej na takových prohnutých výložnících, všude se to věšelo jen dráty. Oblouky byly snad jen v Karlíně, ale ty byly ozdobné a o desítky let dříve. Mohla by to možná být Ostrava, kde se film také natáčel, a najde se i podobné provedení sloupů, ale v tamní tramvajové síti se bez většího bádání fakt nevyznám.

2026-05-19 13:45:29

Komentovaný záběr | Reagovat

ladak1

Myslel jsem, že je to třeba někde na Kolbenově, ale nevím...

2026-05-18 17:08:18

Komentovaný záběr | Reagovat

Vlož komentář - Filmový záběr - Vojáci (00:53:20)

Jméno(*)
E-mail
Opište kód(*,1)
Komentář(*,2)

*) Údaje označené hvězdičkou a tučným písmem jsou povinné.

1) Pokud se přihlásíte nemusíte vyplňovat některé údaje.

2) Nepřihlášený uživatel nemůže vkládat některé textové prvky - například odkazy.

Chcete-li text v textových polích naformátovat, použijte následující značky:

*Kurzíva* nebo _Kurzíva_

**Tučný text** nebo __Tučný text__

#Nadpis první úrovně

##Nadpis druhé úrovně

Příklad [odkazu](https://filmovamista.cz) na Filmová místa.cz. Vznikne:
Příklad odkazu na Filmová místa.cz.

Nejnavštěvovanější filmy:

Vyhledávání

Filmová místa do kapsy

Nejčerstvější informace

marhan

Hodnocení: 32804

Mé filmy a seriály (61)

Moje místa (1458)

Mé nálezy (1047)

Vyfotil jsem (1829)

Nejaktivnější uživatelé

Nahlásit chybu | Autorská práva upravena licencí CC: Creative Commons License Filmová místa.cz 2006-2026 | Movieloci.com | Lieuxtournage.fr | Krásný Krámek | TH Shop | Paetrik | 18.19